Кампанія навчання правил дорожнього руху дітей із затримкою психологічного розвитку. Опис ініціативи
Мета ініціативи:
Соціалізація та розвиток життєво необхідних навичок вихованців інтернатних закладів і підлітків, що перебувають у складних життєвих обставинах, шляхом налагодження співпраці та партнерства з поліцією й громадськими активістами.
Завдання проєкту:
- Визначення рівня обізнаності вихованців КБНРЦ «Перлина» з правилами дорожнього руху через проведення анкетування / опитування.
- Надання менторської, психологічної й профорієнтаційної підтримки вихованцям КБНРЦ «Перлина» віком 14–18 років через проведення ігрофікаційних заходів, екскурсії до Управління патрульної поліції в місті Кривому Розі, спортивних заходів і спільних майстер-класів.
- Проведення інтерактивної роботи з вихованцями КБНРЦ «Перлина» на тему дотримання правил дорожнього руху через практичні заходи.
- Проведення опитування вихованців КБНРЦ «Перлина» на тему правил дорожнього руху для визначення результативності проведених заходів.
Етапи реалізації ініціативи:
1. Розроблення та друк доступних анкет із питаннями про правила дорожнього руху
Представники Управління патрульної поліції (УПП) спільно з психологом і ментором розробили прості та зрозумілі анкети для дітей, які містять питання про правила дорожнього руху та дорожні / пішохідні знаки. Оскільки в закладі навчаються діти та підлітки зі складними життєвими обставинами та діти з особливими освітніми потребами (діти з інвалідністю, зокрема діти з розладом аутистичного спектра та діти із синдромом Дауна), потрібно було розробити інклюзивні анкети, які містять питання з малюнками.
Анкета доступна для завантаження за посиланням.
2. Визначення рівня обізнаності вихованців КБНРЦ «Перлина» з правилами дорожнього руху через проведення анкетування
Визначення рівня обізнаності вихованців КБНРЦ «Перлина» з правилами дорожнього руху та безпеки пішоходів проводилося під час зустрічі в навчальному закладі за допомогою роздрукованих анкет із малюнками. Ментор та психолог проєкту роздавали учням анкети, коментуючи питання та намагаючись стежити за чистотою проведення анкетування без втручання педагогів. Спочатку учні були пасивні, здивовані та дещо агресивно налаштовані. Проте після того, як ментор проєкту попросив педагогів закладу залишити психолога з вихованцями наодинці, підлітки почали вільніше спілкуватися та вступати в діалоги з психологом, активно відповідати на запитання в анкеті. Участь у цьому етапі взяли дві групи школярів: 20 учнів 13–17 років і 40 учнів 8–13 років, загалом — 60 учасників.
3. Тренінг для визначення рівня психічного та емоційного стану підлітків віком 14–18 років, що перебувають у складних життєвих обставинах чи мають затримку психічного розвитку
Тренінг передбачав як особисту, так і групову роботу, визначення власних цілей у підлітків й аналіз їхньої готовності до дорослого життя, зокрема розуміння відповідальності за власні вчинки. Результатом заходу стала допомога у формуванні власних цілей розвитку в підлітків та відповідальності за вчинення будь-яких особистих дій.
Програма тренінгу доступна для завантаження за посиланням.
Анкета самосприйняття для учнів спецшколи доступна за посиланням.
4. Майстер-клас із виготовлення автівок із гіпсу для учнів спецшколи
Вихованці 4 класу КБРНЦ «Перлина» спільно з ментором і волонтерами МБФ «Ожина» й співробітниками УПП в місті Кривому Розі виготовляли гіпсові машинки й розмальовували їх фарбами. Перед проведенням майстер-класу поліцейські познайомилися з дітками й дізналися, що вони знають про правила дорожнього руху. Під час самого майстер-класу поліцейські гралися з дітьми виготовленими автівками та в ігровій формі пояснювали основні правила безпеки пішохода на дорозі.
5. Майстер-клас із виготовлення автівок із розфарбовуванням тематичних розмальовок
Учні 3 класу КБНР «Перлина» спільно з ментором і волонтерами МБФ «Ожина» й співробітниками УПП в місті Кривому Розі розмальовували картинки, де в простій формі були викладені основні правила дорожнього руху. Метою проведення майстер-класу було залучення менших вихованців КБНРЦ «Перлина» до спілкування з поліцейськими й збільшення зацікавленості учнів у вивченні й дотриманні правил дорожнього руху. Під час проведення майстер-класу поліцейські в ігровій формі пояснювали дітям основні правила безпеки пішохода на дорозі та основні ознаки, за якими можна впізнати справжнього поліцейського.
6. Спортивний захід «Ми — єдина команда»
Захід проводився на спортивному майданчику КБНРЦ «Перлина», де волонтери МБФ «Ожина» спланували квест із різними спортивними, інтелектуальними локаціями, що тематично пов’язані з правилами дорожнього руху. 60 вихованців КБНРЦ «Перлина» віком від 8 до 18 років були об’єднані в шість команд за трьома віковими категоріями. До кожної вікової категорії було закріплено помічника-поліцейського. Так, кожна команда пройшла по три локації та виграла по одній частині пазла, які вони потім зібрали у велику картинку. Захід допоміг дітям і підліткам ближче поспілкуватися з поліцейськими й зрозуміти, що вони — представники закону, які допомагають громадянам та є їхніми друзями й захисниками.
7. Проведення майстер-класу з розвитку креативності «Dixit»
Майстер-клас був побудований на асоціаціях і спілкуванні та став інтелектуальним помічником, що впливає на розвиток логіки, уваги, уміння вести переговори й багато іншого — ті якості та навички, яких потребують вихованці закладу. Вихованці КБНР «Перлина» спільно з ментором проєкту, волонтерами МБФ «Ожина» й співробітниками УПП в місті Кривому Розі разом поринули в майстер-клас, поліцейські у форматі гри відповідали на питання дітей.
8. Шість інтерактивних заходів із профілактики порушень ПДР серед вихованців КБНРЦ «Перлина» (по 20–30 учнів одного віку на кожному заході)
Мета — надати знання й навички щодо дотримання ПДР учасниками дорожнього руху. Зокрема, через ігровий і практичний формат заходу всі учасники прослухали основні правила дорожнього руху для пішохода, велосипедиста або водія автівки. Кожний охочий міг одягнути жилет регулювальника й керувати процесом дорожнього руху. Інші діти в цей час брали на себе ролі пішоходів, велосипедистів або ж водіїв. Таким чином, кожна дитина на практиці зрозуміла, чому варто дотримуватися ПДР і які можуть бути наслідки, якщо цими правилами нехтувати в реальному житті.
9. Проведення ігрофікаційного заходу «Містер Х»
Формат заходу передбачав потребу логічного мислення. У цій грі учасники мали ловити злочинця, який вільно пересувається містом. Знаменитий містер Ікс — це людина, на яку полює все місто, але тільки в команди сищиків (таємних агентів розшукної поліції) є шанс поставити йому пастку. Сищики повинні погоджувати свої дії, щоб зловити злочинця, — і саме від того, наскільки вдало вийде домовитися й скоординуватися, залежить успіх. Завдання гри полягало в тому, щоб дати учасникам розуміння важливості і водночас складності роботи поліцейського (на прикладі гри — сищика). У грі були різні ролі, які учасники обирали за допомогою карток.
10. Проведення тренінгу з фінансової грамотності «Щурячі перегони» для старших вихованців КБНРЦ «Перлина»
Мета — формування в підлітків розуміння основних правил фінансового циклу в житті людини та правильних життєвих звичок із визначенням власного рівня відповідальності за вчинені дії. У ході тренінгу були застосовані психологічні й менторські підходи, що допомагають учасникам тренінгу аналізувати зроблений у ході тренінгу-гри вибір й обговорити його можливі наслідки в реальному житті. Усі учасники були активними й ставили багато питань поліцейським, спілкувалися з дорослими. Захід підтвердив ефективність поєднання ігрових і навчальних елементів, оскільки після завершення тренінгу підлітки просили продовжити його або повторити в майбутньому.
11. Екскурсійна поїздка до Управління патрульної поліції в місті Кривому Розі
Мета — профорієнтаційна робота та популяризація професії поліцейського серед молоді; пропагування здорового способу життя та розвиток навичок самооборони молоді. Профілактика насильства в молодіжному середовищі та формування знання про відповідальність за правопорушення; формування дружніх стосунків між поліцейськими, громадськими активістами та молоддю з груп ризику, що впливає на формування світогляду молоді, відповідального ставлення до власного життя та наслідків своїх вчинків.
Екскурсія розпочалася з перегляду відео про скоєння правопорушення підлітком і наслідки його дій. У відео хлопець викрав автівку в мами через підбурювання своїх друзів, після чого підлітки за кермом вживали алкоголь і потрапили в аварію. Результатом аварії стали збитий пішохід і травмована подруга водія, яка під час аварії не була зафіксована паском безпеки.
Після перегляду відео поліцейські розповіли вихованцям КБНРЦ «Перлина» про зафіксовані в ньому правопорушення й обговорили моральні та юридичні аспекти правопорушення. Підлітки були активними та висловлювали свої думки стосовно переглянутого відео та потреби дотримання правил дорожнього руху.
Наступним етапом екскурсії стало ознайомлення з будівлею УПП в місті Кривому Розі й підрозділом тактико-оперативного реагування. ТОРівці показали вихованцям КБНРЦ «Перлина» своє оснащення та трохи розповіли про основні захисні методики. Кожний із підлітків зміг приміряти оснащення на себе, оглянути транспорт ТОРівців і сфотографуватися в повному оснащенні поліцейського.
На завершення відбувся майстер-клас для підлітків від поліцейського-інструктора із самооборони. Хлопці та дівчата, прослухавши інструкцію з техніки безпеки, жваво взялися за практичне опрацювання деяких самооборонних вправ. Кожний із вихованців КБНРЦ «Перлина» зміг попрацювати в парі з поліцейським та осягнути нескладні фізичні вправи для самозахисту.
12. Спільний майстер-клас для вихованців КБНРЦ «Перлина» з волонтерами МБФ «Ожина» та представниками поліції, проведення фінального опитування на тему обізнаності підлітків із ПДР
Продовженням екскурсії став візит поліцейських до КБНРЦ «Перлина» й проведення спільного майстер-класу та виготовлення настінної газети про співпрацю поліції з підлітками. Вихованцям КБНРЦ «Перлина» сподобалася робота з поліцейськими над створенням настінної газети. Завершенням зустрічі стало опитування вихованців КБНРЦ «Перлина» на тему правил дорожнього руху і визначення результативності проведених заходів. Результати повторного опитування були кращими, що свідчить про більш результативне засвоєння інформації.
Результати:
- Не менше ніж 180 вихованців КБНРЦ «Перлина» здобули навички та знання щодо правил дорожнього руху для учасників дорожнього руху.
- Залучення молоді з груп ризику до взаємодії з поліцією на засадах партнерства, профілактика ризикованої поведінки в суспільстві, ознайомлення з базовими правовими нормами.
- Профорієнтаційна робота та популяризація професії поліцейського серед молоді.
- Пропагування здорового способу життя та розвиток навичок самооборони молоді. Профілактика насильства в молодіжному середовищі та формування знань про відповідальність за правопорушення.
- Формування дружніх стосунків між поліцейськими, громадськими активістами та молоддю з груп ризику, що впливає на формування світогляду молоді, відповідального ставлення до власного життя та наслідків своїх вчинків.
All material is available only to registered users
DownloadQuick contact form
Need help implementing such an initiative?
Write an application and we will contact you
Related materials
Усі матеріали, створені в рамках ініціативи