Кампанія розповсюдження світловідбивачів для підвищення безпеки пішоходів. Опис ініціативи

Ініціатива «#BeVisible/#БудьВидимим: комплексна програма підвищення рівня безпеки пішоходів із використанням світловідбивних елементів у місті Кропивницькому» реалізована ГО «Агенція сталого розвитку Хмарочос» спільно із патрульною поліцією міста за підтримки Інноваційного фонду з питань взаємодії поліції з громадою на засадах партнерства (CPIF) Проєкту підтримки підготовки поліцейських (PTAP), що реалізується в Україні компанією «Агрітім Канада Консалтинг Лтд» за фінансової підтримки уряду Канади.


Мета ініціативи:

Зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод за участю вразливих категорій пішоходів (дітей, людей з інвалідністю, зокрема візочників, батьків із дитячими візками тощо) шляхом проведення для них практичних занять із безпеки пішоходів у темний час доби та поширення світловідбивних елементів, а також посилення медіапросвітницьких акцій серед населення міста.

Завдання ініціативи:

  • розробити комплексну інформаційно-просвітницьку кампанію підвищення рівня безпеки пішоходів із використанням світловідбивних елементів у місті Кропивницькому;
  • налагодити системну співпрацю з міською радою, Управлінням патрульної поліції й представниками педагогічних колективів усіх загальноосвітніх навчальних закладів міста Кропивницького, які зможуть поширити здобуті в проєкті інструменти у своїх колективах і, як наслідок, серед учнівських колективів своїх навчальних закладів, що забезпечить мультиплікаційний ефект і сталість проєкту;
  • розробити й сприяти затвердженню міської інформаційно-просвітницької програми підвищення рівня безпеки пішоходів із використанням світловідбивних елементів у місті Кропивницькому;
  • підвищити рівень безпекової культури пішоходів;
  • поширити успішні європейські практики підвищення рівня безпеки пішоходів із використанням світловідбивних елементів.

Етапи реалізації ініціативи:

1. Підготовчий етап

Команда займалася розробленням інформаційної кампанії, стратегічним плануванням, здійснювала моніторинг виробників і постачальників світловідбивних аксесуарів, матеріалів для флікерів, проводила аналіз тендерних пропозицій. Паралельно велася промоційна кампанія проєкту «Будь видимим» у ЗМІ та соціальних мережах. Основним майданчиком для висвітлення проєкту стала сторінка Агенції сталого розвитку «Хмарочос», а також ЗМІ Кропивницького.

2. Етап виконання

2.1. Пресконференція

На заході було представлено мету й складові проєкту, анонсовано майбутні події й окреслено філософію Сommunity Рolicing, яка є фундаментом проєкту (презентація філософії за посиланням, презентація проєкту за посиланням).

2.2. Круглий стіл за участю громадськості, а також представників Управління патрульної поліції в Кіровоградській області, освітянської спільноти, Департаменту охорони здоров’я, органів місцевої влади та місцевого самоврядування, ЗМІ тощо

Тема — комплексні заходи підвищення безпеки пішоходів, зокрема із використанням світловідбивних елементів, презентація успішних міжнародних практик із використанням світловідбивних елементів, знайомство учасників із Сommunity Рolicing і напрацювання шляхів розв’язання тих безпекових проблем, які вони вважають актуальними. Захід було проведено у форматі Smart City Day, який є традиційним майданчиком для обміну досвідом і планування спільних проєктів у місті.

2.3. Meetup «Безпечне місто силою громади, медіа та поліції»

Тренінг для журналістів місцевих медіа з ефективного висвітлення проблематики безпеки пішоходів і поширення інформації про світловідбивні елементи із залученням представників поліції й громади.

2.4. Засідання поліції, влади й громади

На засіданні було обговорено низку проблем у місті, пов’язаних із проявами небезпеки, а також презентовано телеграм-канал «Безпечне місто».

2.5. Систематичні робочі зустрічі з начальником Управління освіти міської ради міста Кропивницького, співпраця з представниками батьківської ради при Управлінні освіти

Мета — вироблення плану спільних дій навчальних закладів міста щодо широкого інформування учнів і представників педагогічних колективів про алгоритми підвищення рівня безпеки пішоходів, зокрема з використанням світловідбивних елементів. На інформаційному майданчику батьківської ради регулярно публікувалися матеріали проєкту.

2.6. Створення п’яти просвітницьких роликів

Ролики про те, як захистити себе за допомогою світловідбивних елементів, розповсюджувалися на YouTube-каналі ГО й сторінках у соціальних мережах Національної поліції та Міністерства внутрішніх справ України, на сайтах партнерських ЗМІ, в освітніх закладах під час просвітницьких заходів.

2.7. Три тренінги за участю представників Управління патрульної поліції в Кіровоградській області для представників педагогічних колективів навчальних закладів міста, представників організацій, які опікуються людьми з інвалідністю

Тема — підвищення безпеки пішоходів із використанням світловідбивних елементів у темний час доби. Здобуті знання учасники надалі поширять серед представників своїх організацій в області.

Плакат-запрошення на захід за посиланням.

2.8. Майстерні з виготовлення флікерів

Першу майстерню відвідали представники педагогічних колективів навчальних закладів міста. Здобуті знання вони можуть поширювати серед учнів своїх закладів на заняттях і гуртках. Учасники майстерні для вчителів трудового навчання отримали набори з матеріалами для використання на заняттях.

Дописи про майстерні на сторінці ГО мають найбільше охоплення, а відео та інші матеріали на цю тему оперативно підхопили як ЗМІ, так і спеціалізовані поліцейські сторінки в мережі Facebook, їх активно поширювали користувачі.

Відеоінструкція, як виготовити флікер, за посиланням.

2.9. Проведення практичних занять на тему безпеки пішоходів у темний час доби тими, хто пройшов відповідне навчання, для учнів своїх навчальних закладів, членів організацій, які опікуються людьми з інвалідністю

Паралельно в цих закладах та організаціях проходили майстерні з виготовлення флікерів та інструктаж щодо ефективного використання світловідбивних елементів у вечірній час доби та в умовах недостатньої видимості.

2.10. Воркшоп із картування міста

У заході взяли участь патрульні поліцейські, журналісти, громадські активісти, які моніторять стан безпеки на дорогах міста (інтерактивна карта «Кропивницький — безпечне місто для громади» має бути створена за допомогою додатка GoogleMyMaps). Після цього заходу розпочалася робота над картою.

2.11. Семінар для представників батьківських комітетів шкіл та очільників навчальних закладів за участю представників патрульної поліції і у співпраці з Управлінням освіти міської ради Кропивницького

Тема — підвищення рівня безпеки пішоходів, зокрема із використанням світловідбивних елементів.

2.12. Підсумковий круглий стіл і пресконференція

До заходу були залучені представники всіх зацікавлених сторін. Напрацьовано бачення розвитку проєкту. Серед шести спільних ідей — зобов’язання виробників дитячого верхнього одягу та взуття, шкільних рюкзаків виготовляти свою продукцію з використанням світловідбивних елементів; нанесення розмітки пішохідних переходів світловідбивною фарбою; створення соціальної реклами та її максимальне поширення на вуличних медійних стендах та вуличному радіо; забезпечення кожного навчального закладу міста комплектами світловідбивних жилетів для використання під час екскурсій, виходів у місто.

Результати ініціативи:

  1. Охоплено аудиторію близько 7 000 дітей дошкільного та шкільного віку. Для них проведено, зокрема й за участю інспекторів патрульної поліції, практичні заняття із безпеки пішоходів на проїзній частині в темний час доби.
  2. Охоплено аудиторію близько 200 людей з інвалідністю та батьків, які послуговуються в місті дитячими візочками. Для них проведено, зокрема й за участю інспекторів патрульної поліції, практичні заняття з безпеки пішоходів на проїзній частині в темний час доби.
  3. Налагоджено системну співпрацю з представниками педагогічних колективів усіх загальноосвітніх навчальних закладів міста Кропивницький. Вони зможуть поширити здобуті в проєкті інструменти у своїх колективах і, як наслідок, серед учнівських колективів своїх навчальних закладів, що забезпечить мультиплікаційний ефект і сталість проєкту.
  4. Вихованцям дошкільних навчальних закладів та учням початкових класів усіх шкіл міста роздано 4 200 спеціалізованих світловідбивних елементів і пояснено правила їх ефективного використання.
  5. Завдяки широкому висвітленню в засобах масової інформації привернуто увагу широкого загалу до проблеми безпеки пішоходів на дорозі й показано дієву модель її розв’язання за допомогою використання світловідбивних елементів.
  6. Налагоджено контакти й системну співпрацю між представниками батьківських комітетів, педагогічних колективів навчальних закладів, органами місцевої влади й місцевого самоврядування, медіаспільнотою, що дає поштовх для подальшого розроблення міської програми підвищення рівня безпеки пішоходів.
  7. Створено міську програму підвищення рівня безпеки пішоходів на інституційному рівні, затверджену органами місцевого самоврядування.

Переглянуло:  241

Кропивницький

Тип: Зображення

Українська мова

Весь матеріал доступний тільки зареєстрованим користувачам

Завантажити
Кампанія розповсюдження світловідбивачів для підвищення безпеки пішоходів. Опис ініціативи

Форма швидкого зв'язку

Потрібна допомога в реалізації подібної ініціативи?

Залиште заявку і ми звʼяжимося з Вами

Споріднені матеріали

Усі матеріали, створені в рамках ініціативи