Обізнаність про домашнє насильство. Інформаційна кампанія в мікрорайоні. Опис ініціативи
Мета ініціативи:
Сприяння підвищенню компетенцій мешканців багатоквартирних будинків на проспекті Космонавтів щодо ідентифікації та самоідентифікації форм домашнього насильства, особливо насильства проти жінок із дітьми, можливих дій для його припинення та отримання допомоги постраждалими, формування культури нульової толерантності до випадків насильства в громаді.
Завдання ініціативи:
- Сприяти підвищенню загального рівня інформованості мешканців/ок багатоквартирних будинків на проспекті Космонавтів щодо проблеми домашнього насильства та шляхів виходу з нього, ідентифікації постраждалих і формуванню нульової толерантності до насильства.
- Сприяти забезпеченню постраждалих жінок, жінок із дітьми та їхнього близького оточення інформацією про план безпеки та алгоритм дій у випадку домашнього насильства.
- Сприяти підвищенню компетенцій фахівців-суб’єктів взаємодії та активних громадян щодо психологічних особливостей постраждалих жінок і дітей, шляхів налагодження якісної комунікації та довірливих стосунків із ними.
- Сформувати ключову команду з-поміж активних мешканців/ок і фахівців для впровадження спільних дій із запобігання домашньому насильству на рівні визначеного району. Посилити співпрацю між поліцією та мешканцями/ками району в розв’язанні питань щодо профілактики та запобігання домашньому насильству.
Етапи реалізації ініціативи:
1. Підготовка опитувальників і проведення початкового опитування серед мешканців/ок району щодо обізнаності про проблему домашнього насильства
Учасники проєкту спільно з патрульною поліцією Вінницької області, Міським центром соціальних служб і Молодіжною радою Вінниці провели опитування 60 осіб на проспекті Космонавтів щодо обізнаності мешканців про домашнє насильство, а також поширили інформаційні матеріали. Надалі опитування проводили фахівці організації у дворових територіях і в закладах та установах, розташованих на проспекті (90 осіб). Загалом в опитуваннях узяли участь 150 осіб.
Висвітлення опитування у Вінниці місцевими медіа.
2. Розроблення та виготовлення поліграфічної інформаційної продукції для розповсюдження в межах проєкту
Розроблено чотири макети поліграфічної продукції: карту проєкту, план безпеки, інформаційний флаєр, листівку на дошку оголошень.
3. Розроблення та виготовлення роздаткової тематичної продукції для цільової аудиторії
У межах проєкту були розроблені та розповсюджені брелоки-ліхтарики «Безпека понад усе», гігієнічна помада з QR-кодом і футболки з брендингом проєкту.
4. Розроблення та узгодження графіку заходів. Проведення семінарів-нарад і навчань для фахівців-суб’єктів взаємодії та активних громадян (24 заходи)
Спільно з патрульною поліцією та департаментом освіти провели семінар для педагогів щодо питань, пов’язаних з ідентифікацією та реагуванням на домашнє насильство проти до дітей. Заходи проводилися 2–3 рази на місяць протягом усього проєкту.
Висвітлення першого семінару в соцмережах.
5. Інформаційна кампанія проєкту в соціальних мережах і місцевих медіа
У соціальних мережах ГО було опубліковано допис з анонсом усіх заходів у межах проєкту, а також дописи про окремі заходи публікували у своїх соцмережах партнери, зокрема Фонд народонаселення ООН в Україні.
Заходи проєкту висвітлювали місцеві журналісти із Суспільного телебачення та місцевого інтернет-видання. Також учасники проєкту розповіли про нього в ефірі місцевого радіо.
6. Тренінг для фахівців суб’єктів взаємодії
Відбулися заходи в таких форматах:
- робоча зустріч у ГО «Ресурсний центр підтримки ОСББ м. Вінниці» щодо планування зустрічі з головами ОСББ;
- воркшоп для активних мешканців / голів ОСББ;
- семінар для соціальних педагогів загальноосвітніх шкіл міста;
- робоча зустріч із представниками патрульної поліції, суб’єктами взаємодії та активними мешканцями щодо організації профілактичної діяльності;
- п’ять семінарів для педагогів загальноосвітніх шкіл району;
- тренінг-семінар для суб’єктів взаємодії та активних мешканців щодо інформування мешканців;
- тренінг-семінар для суб’єктів взаємодії та активних мешканців щодо обговорення алгоритмів дій;
- інформаційний воркшоп для мешканців;
- засідання робочої групи.
7. Щомісячні інформаційно-просвітницькі заходи для мешканців/ок району (жіночі open-space, вуличні акції, уроки самооборони для жінок — 14 заходів)
Відбулися заходи таких форматів:
- жіночий open-space у форматі майстер-класу (2 зустрічі);
- дворова зустріч;
- жіночий open-space у форматі інформаційно-розважальної зустрічі;
- уроки самооборони для жінок;
- Всеукраїнська акція «16 днів проти гендерно зумовленого насильства».
У межах Всеукраїнської акції волонтери розклеювали інформаційні листівки біля під’їздів, поширювали флаєри, плани безпеки, у тому числі вкидали їх у поштові скриньки, поширювали брендовану продукцію (брелоки-ліхтарики з QR-кодом). До інформаційної кампанії були залучені всі партнери проєкту, зокрема про акцію написали Вінницька міська рада, Центр соціальних служб і Міжнародна антинаркотична асоціація міста Вінниці. Під час акції та в соцмережах громадян інформували про алгоритм дій у випадку домашнього насилля, роботу кризової кімнати, а також способи отримати допомогу для тих, хто опинився в ситуації домашнього насильства.
У різний час до акції долучилися також Вінницький апеляційний суд, Вінницький міський центр соціальних служб, Вінницьке районне управління поліції, Вінницький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги, сектор ювенальної превенції, сектор протидії домашньому насильству Головного управління Національної поліції.
8. Ознайомча зустріч із делегатами дев’яти громад Вінниччини, які планують запускати центр допомоги постраждалим від домашнього насильства у своїх громадах
Сюжет місцевого телеканалу про робочу зустріч.
Категорія: Протидія гендерно зумовленому насильству
Переглянуло: 268
Вінниця
Тип: Зображення
Українська мова
Весь матеріал доступний тільки зареєстрованим користувачам
ЗавантажитиФорма швидкого зв'язку
Потрібна допомога в реалізації подібної ініціативи?
Залиште заявку і ми звʼяжимося з Вами
Споріднені матеріали
Усі матеріали, створені в рамках ініціативи